duminică, 12 august 2012

Prajitura cu menta

 

Uitandu-va pe blog poate va ganditi ca verdele este culoarea mea favorita; nu este favorita dar se afla printre preferate; Asa ca era de asteptat "sa-mi faca cu ochiul" prajitura "verde" a Laurei.

Si cum sunt o fana a combinatiei de menta si ciocolata  mi-am zis ca trebuie s-o incerc. Cu siropul de menta am avut ceva batai de cap, dar pana la urma l-am gasit.

Ingr ediente pentru o tava de 30x22 cm:

-300 g faina
-3 oua
-180 g iaurt natural / vanilie
-280 g zahar
-130 ml sirop de menta
-60 g nuca de cocos
-80 g ulei floarea soarelui
-1 plic zahar vanilat
-1 plic praf de copt
-250 g ciocolata amara

Mod de preparare:
Se amesteca intr-un bol toate ingredientele mai putin ciocolata. Asadar omogenizam bine faina, ouale, zaharul, iaurtul, nuca de cocos, siropul de menta, uleiul de floarea soarelui, zaharul vanilat si praful de copt. La final se obtine un aluat de culoare verde deschis.

Se tapeteaza tava cu hartie de copt (pentru a fi mai usor de modelat foaia de copt se uda si se stoarce bine in prealabil)

Se taie ciocolata, cu un cutit, in bucati maricele. Apoi se aseaza bucatile de ciocolata in tava si se toarna aluatul peste ea.

Prajitura se coace in cuptorul preincalzit la 180°C pentru 25-30 minute.

Se lasa prajitura sa se raceasca in tava, dupa care se rastoarna si se indeparteaza cu grija hartia de copt.

Eu nu am lasat-o sa se raceasca complet asa ca am indepartat cu greutate hartia (mirosea prea frumos si nu am mai avut rabdare). In plus tava folosita a fost mai mare, drept urmare prajiturica nu a crescut asa cum mi-ar fi placut. Recunosc e numai vina mea!

 Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu