vineri, 10 august 2012

Prajitura cu ciocolata si bilute de branza si cocos




O expresie romaneasca zice "Dar din dar se face rai". Asa se intampla si cu aceasta reteta. Eu am vazut-o pe site-ul lalena.ro dar citind reteta am descoperit ca si ea a gasit-o pe blogul Nataliei.
Nu stiu daca pozele mele sunt la fel de tentante ca ale lor dar totusi sper sa conving pe cineva s-o incerce caci merita!

Ingrediente:

-pentru bilutele de cocos:
-250 g branza de vaci
-50 g nuca de cocos
-50 g zahar
-2 oua
-2 linguri amidon alimentar


-pentru blat: 
-60 g zahar
-4 oua
-2 linguri amidon alimentar
-50 g ciocolata neagra/amaruie
-2 linguri faina alba calitate superioara
-3 linguri cacao pudra
-1/4 lingurita sare
-1/4 lingurita praf de copt 
-1 fiola esenta de vanilie


-pentru glazura:
-50 g zahar
-120 ml lapte
-25 g unt
-100 g ciocolata neagra/amaruie


Mod de preparare:

Pentru bilutele de cocos
Se amesteca branza de vaci cu zaharul. Se adauga nuca de cocos, galbenusurile si cele 2  linguri fara varf de amidon.
Se formeaza bilute din acest amestec si se aranjeaza intr-o tava  tapetata cu hartie de copt si marginile unse cu unt. Tava trebuie sa aiba diametrul de 26 cm. Daca tava este mai mare blatul nu va creste suficient incat sa acopere bilutele de cocos.

Pentru blat
Se amesteca ingredientele uscate: faina, amidonul, cele 3 linguri de cacao, un praf de sare si un varf de cutit de praf de copt.
Separat se mixeaza ouale cu zaharul pana ce se obtine o spuma deschisa la culoare iar zaharul este complet topit. Apoi se adauga esenta de vanilie si 50g de ciocolata topita la bain-marie sau la microunde.


Pentru a obtine blatul prajiturii se amesteca compozitia de mai sus cu ingredientele uscate amestecate in prealabil.
(Dupa ce am facut reteta am gasit o varianta cu albusurile batute spuma si incorporate la final- va recomand sa folositi aceasta varianta: va face blatul mai pufos).

Se toarna acest amestec peste bilutele de branza (daca nu se acopera perfect se ia o lingurita si se toarna cate putin aluat pe fiecare bila de branza).
Se da tava la cuptor pentru 30 de minute, la 180 grade.


Pentru glazura
Intr-o cratita se pun laptele, zaharul si untul. Se amesteca bine si se lasa sa fiarba incet cateva minute.
Se adauga ciocolata rupta bucatele, se amesteca pana se dizolva complet ciocolata si compozitia devine cremoasa.

Se toarna glazura fierbinte peste prajitura calda. 
Se lasa sa se raceasca bine prajitura si apoi se taie.



P. S. 
Inainte de a face aceasta prajiturica  am citit cateva comentarii a celor care o testasera inaintea mea si care se plangeau ca  bilutele sunt un pic mai tari. Asa ca eu am ales sa insiropez prajitura inainte de a o glazura.

Pofta buna!

Un comentariu:

  1. Prajitura e excelenta! Ce poate fi mai bun decat ciocolata! Bilutele nu mi s-au parut tari, iar acea glazura pusa fierbinte a "insiropat" putin blatul. Asa ca ...gustul e delicios!
    Incercati cu incredere, va deveni una din preferatele fiecaruia.

    Multumesc, Alina!

    Dana

    RăspundețiȘtergere