duminică, 13 ianuarie 2013

Chec zebra



 

Cand am pofta de ceva dulce, dar nu prea am timp si nici rabdare sa fac ceva prea complicat imediat ma gandesc la un chec. Imi place checul pentru ca se poate manca la micul dejin alaturi de o cana de lapte sau cafea, sau la servici impreuna cu un borcanel de iaurt sau pur si simplu ca si desert.
Ca sa nu mai zic ca in caz de musafiri surpriza e solutia salvatoare. Si ca sa nu para un dulce banal va arat azi un chec cu un aspect putin altfel. Bineinteles ca nu am descoperit eu "apa calda" dar pentru cei care nu au mai vazut un astfel de chec poate fi o idee de urmat.

Ingrediente:
-300 g faina
-400 g zahar
-6 oua
-125 ml ulei
-3 linguri apa
-3 lingurite cacao
-un plic zahar vanilat
-un plic praf de copt

Mod de preparare:
Se separa galbenusurile de albusuri.
Se bat albusurile spuma cu un praf de sare. 
Se adauga o lingura de zahar si se bate spuma pana ce se topeste zaharul si mai apoi se adauga urmatoarea lingura de zahar. 
Peste spuma obtinuta se adauga cate un galbenus si se amesteca  cu miscari usoare de sus in jos.
In final se obtine o spuma deschisa la culoare cu un volum triplat.
Se amesteca faina cu praful de copt si se cerne. Se incorporeaza peste spuma de ou adaugand pe rand cate un pic de faina apoi putin ulei, din nou faina si tot asa. Se adauga si apa si se amesteca usor cu o spatula.


Se imparte compozitia in doua boluri. Unul ramane ca atare iar in celalalt se adauga cacao.


Se tapeteaza o forma de copt de 26 cm astfel: fundul tavii cu hartie de copt udata si stoarsa bine iar marginile unse cu unt si faina. Eu am uns marginile doar cu ulei. Am uitat odata sa ung marginile si nu s-a lipit blatul asa ca acum am "trisat" din nou. Intentionat de data asta.
In mijlocul tavii se pun 2 linguri din compozitia alba, apoi peste aceasta tot in centru 2 linguri de compozitie cu cacao si tot asa pana la terminarea compozitiilor. Nu nivelati cu lingura. Atentie si la manevrarea tavii: nu se fac miscari bruste pentru a nu irosi tot efortul depus.

Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru aproximativ 35-40 de minute. Testul scobitorii este decisiv. Se mai lasa in cuptorul inchis 10 minute, apoi se scoate si dupa ce s-a racit se pudreaza cu zahar pudra.

Si iata rezultatul:


Arata deosebit dar si gustul a fost pe masura. Un prieten, fan al dulciurilor si un mare critic de-al meu a zis ca a fost tare gustos.


Si o feliuta pentru toti cei care poftesc!


Pofta buna!


5 comentarii:

  1. Ce frumos arata!! Eu parca ma tem sa fac asa ceva, poate pentru ca nici n-am incercat inca :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula am vazut ce preparate aspectuoase ai facut; checul asta e floare la ureche pentru tine! crede-ma!

      Ștergere
  2. Arata nemaipomenit! Il pun si pe lista mea!
    Felicitari pentru ceea ce faci, se vede clar ca esti pasionata.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marcela inseamna ca obiectivul meu a fost atins: sa va conving sa faceti desertul pe care vi l-am prezentat; lucrul asta nu poate decat sa ma bucure mult; pupici!

      Ștergere
  3. Super frumos,super bun complimente!♥♥♥

    RăspundețiȘtergere