joi, 31 ianuarie 2013

Napolitane cu crema caramel si nuci


Cred ca ati observat ca in ultima perioada m-am "delectat" cu dulciurile copilariei. Nu stiu sa va spun un motiv anume pentru care am ales astfel de retete dar va asigur ca papilele noastre gustative au fost tare fericite.
Si cred ca v-am obisnuit cu un lucru: faptul ca majoritatea preparatelor facute de mine sunt simplu de pregatit dar si rapide. Asa ca-mi mentin obiceiul si va propun o prajitura/napolitana tare buna si gata in cel mult o ora: napolitane cu crema caramel si nuci.

 Ingrediente:
-6 foi napolitana de 19x28 cm
-4 oua
-200 g unt
-250 g nuca maruntita
-400 g zahar
-esenta rom

Mod de preparare:
Intr-un bol se mixeaza ouale cu 150 g zahar pana se topeste zaharul. Se adauga untul la temperatura camerei si se amesteca bine. Chiar daca mai raman bucatele de unt nu este nicio problema.


Intr-o cratita se pune la foc mic 250 g zahar pentru a se carameliza. Atentie sa nu ardeti zaharul. Acesta este caramelizat cand capata o culoare aurie de chihlimbar.
Peste zaharul caramelizat se toarna amestecul de ou si unt. Se adauga putin cate putin amestecand incontinuu. La inceput va face o spuma dar amestecand foarte bine devine iar crema.
Se tine crema pe foc mic timp de 15 minute pana se ingroasa. In tot acest timp se amesteca incontinuu pentru a nu se lipi.
Se ia cratita de pe foc si se adauga nuca maruntita si esenta de rom. Puteti inlocui nucile cu migdale sau alune.


Se pune o foaie de napolitana pe un tocator, se intinde bine crema lasand liber cam un centimentru fata de margine, se pune alta foaie, se preseaza usor si tot asa.


Daca tocati nuca mai grosier turnati un strat mai gros de crema si folositi numai 2 sau 3 foi. Daca in schimb maruntiti bine de tot nuca puteti folosi 4 sau 5 foi.

Eu am tocat nuca cam grosier si am facut 2 tipuri de napolitane. Mai intai am folosit 4 foi de napolitana, insa dupa ce am ansamblat napolitana a trebuit sa o presez foarte bine si sa o las mai mult timp la rece pentru a se lipi bine. Apoi am folosit doar 2 foi si s-a dovedit a fi o alegere mai buna. Data viitoare voi folosi mai putine foi de napolitana.

Se acopera napolitana cu o hartie si se aseaza o greutate deasupra ca sa se preseze bine.Se da la rece pentru 3-4 ore.
Se taie dupa preferinte in patrate sau romburi.


Mie romburile mi se par mai elegante. De exemplu se pot aseza in forma de floare pe un platou.

Au fost tare bune...si s-au papat repede, repede.


Primul tip de napolitana cu 4 foi:


Si cel de-al doilea tip cu 2 foi. As fi pus mai multa crema dar nu am mai avut. Asta e....data viitoare.



Pofta buna!




Un comentariu:

  1. Of, of...ca bine mai arata! Imi place tare mult csaramelul in foi de napolitana, dar de facut inca n-am facut....si acum mi-e o pofta :D

    RăspundețiȘtergere