miercuri, 20 februarie 2013

Mini tarte cu fructe



Acum vreo doua week-enduri am fost intr-o plimbare fulger la Bucuresti pentru a participa la taierea motului fetitei unor prieteni dragi noua. Peste noapte am fost gazduiti la alti buni prieteni si cum stiam ca sunt iubitori de dulciuri nu puteam sa nu pregatesc ceva bun.
Asa ca intr-o seara am "mesterit' rapid niste mini tarte cu crema de vanilie si fructe. Dupa petrecere, tartutele au fost "testate" si din fericire apreciate.


Ingrediente aluat:
-250 g faina
-125 g unt rece 65%
-2 linguri zahar pudra
-1 ou

Ingrediente crema de vanilie:
-4 galbenusuri
-125 g zahar
-500 ml lapte
-50 g faina
-un pliculet zahar vanilat


Fructe:
-o portocala
-2 kiwi
-visine din compot

Mod de preparare:
Intr-un bol se pune faina, zaharul pudra (este de preferat zaharul pudra caci se va incorpora mai usor) si untul rece taiat cubulete si se amesteca bine. 
Se adauga un ou si se framanta in continuare pana se obtine un aluat nu prea uscat. In schimb daca vi se pare aluatul prea moale mai puteti adauga faina.
Aluatul rezultat se inveleste in folie alimentara si se da la frigider pentru minim 40 de minute. 


Intre timp se pregateste crema de vanilie.
Se pune la fiert laptele si se adauga zaharul vanilat. 
Intr-un vas se mixeaza galbenusurile cu zaharul (nu trebuie sa va faceti griji daca zaharul nu se dizolva complet; o va face la fierbere). Se adauga faina si apoi laptele turnat in fir subtire.
Se pune vasul pe foc mic si se amesteca pana cand compozitia se ingroasa. Se da vasul deoparte si se lasa sa se raceasca.


Pe masa de lucru se presara faina si se intinde aluatul intr-un strat subtire. Apoi se taie in patratele mai mari astfel incat sa imbrace mini formele unse in prealabil cu unt (eu nu le-am uns caci am mai facut si nu am avut probleme). Aluatul in exces se taie prasand usor cu degetele marginea formei. Din loc in loc se inteapa aluatul cu o furculita pentru a nu creste prea tare la coacere (eu am facut poza inainte de etapa asta).


Se introduc tavitele in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru aproximativ 10 minute.
Dupa ce s-a copt aluatul se toarna crema, se uniformizeaza si se aseaza bucatele de fructe (puteti folosi orice fructe doriti). Eu am obtinut 20 de mini tarte.
Se orneaza dupa preferinte si imaginatie.


Foarte gustoase! Dar si aspectuoase!


Sunt asa de frumusele, delicate si viu colorate incat nu poti rezista sa nu papi repede una sau...mai bine doua.


Si o mini tarta pentru toti prietenii blogului.


Pofta buna!

5 comentarii:

  1. Sunt tare frumusele, cu siguranta si tare bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat ai fost de harnica, Alina, de cand n-am mai trecut pe la tine! Ai o multime de postari frumoase. Felicitari! Cat despre frumusetile astea mici, sigur sunt delicioase.
    Te imbratisez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rita te mai astept pe la mine, mai ales ca eu te vizitez des caci tare-mi place ce gasesc la tine.

      Ștergere
  3. Minunate.Am facut de multe ori aceasta reteta ,perfecta!

    RăspundețiȘtergere