miercuri, 6 martie 2013

Cataif cu mere coapte


Poate va intrebati de ce cataif cu mere coapte? De cate ori nu ati auzit prietenii spunand ca le plac dulciurile turcesti dar le considera prea dulci? Eu am auzit destul de des. Sincer eu nu am probleme de genul asta, poate pentru ca sunt o persoana care mananca multe dulciuri, deci sunt obisnuita cu gustul excesiv de dulce. 
Am mancat odata la o cofetarie in Brasov un cataif cu mere taiate bucatele si mi-a placut tare mult. Asa ca m-am hotarat sa incerc si eu ceva asemanator dar merele sa nu fie calite in tigaie ci coapte si facute piure.

Ingrediente:
-400 g fidea subtire (Monte Banato)
-200 g unt
-200 g nuci
-400 ml frisca
-6 mere
-o jumatate de lamaie
-esenta de vanilie

 Sirop:
-700 ml apa
-350 g zahar

Mod de preparare:
Mai intai se prepara siropul: intr-o craticioara se toarna apa si se adauga zaharul. Se amesteca pana se topeste zaharul, se adauga zeama de la o jumatate de lamaie si se lasa pe foc circa 20 de minute pana se ingroasa putin siropul. Apoi se ia craticioara de pe foc si se adauga o lingura cu esenta de vanilie.

Cat timp fierbe siropul intr-o tava de 24x36 cm se aseaza cat mai ordonat 200 g fidea (betisoarele sa fie paralele).
Se topeste 100 g de unt si se toarna uniform peste fidea.
Eu am folosit 2 tavi identice asa ca am repetat operatiunea.
Se introduc tavile in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru aproximativ 15 minute.Va sfatuiesc ca dupa 5 minute sa fiti cu ochii pe tava astfel incat fideaua sa fie usor rumenita si nu arsa.


Se scot tavile din cuptor, se toarna siropul fierbinte si se reintroduc in cuptor pentru inca 15-20 de minute pana cand siropul este absorbit de fidea.
Se scot tavile din cuptor, se acopera cu folie de aluminiu pentru a nu se intari fideaua si se lasa sa se raceasca.
 
Intre timp se curata merele de coaja si de casuta de samburi.
Se taie cubulete, se aseaza intr-o craticioara si se introduce in cuptor la 200 de grade pentru 20-30 de minute pana se coc. Apoi se lasa putin sa se raceasca si se introduc in blender.

Dupa ce fideaua s-a racit se taie blatul in doua. Se intinde piureul de mere, se adauga nuca maruntita, frisca si se acopera cu cealalta jumatate de blat.
 

Se introduce tava in ftigider pentru minim 3-4 ore. Cu cat sta mai mult la frigider cu atat se inmoaie mai mult si evident este mai bun.

Eu nu am rezistat decat vreo 4 ore. Ce sa va spun? Este tare, tare gustos! 


Insiropat, echilibrat de dulce, aromat! Un deliciu!

 
 Pofta buna!

Un comentariu: