duminică, 14 aprilie 2013

Crostoli - reteta de post


Nu m-am gandit niciodata ca as putea sa prepar un desert cu doar doua ingrediente. Si totusi e posibil. Mai mult de atat, se poate obtine un desert bun rau de tot.
Crostoli sunt niste bucatele mici de aluat, prajite, crocante si "afurisit" de delicioase.

 Ingrediente:
-200 ml frisca vegetala
-250-280 g faina
-esenta de vanilie
-zahar pudra vanilat

Mod de preparare:
Intr-un bol se toarna frisca lichida si 2 lingurite esenta de vanilie. Apoi se presara un praf de sare.
Se adauga faina putin cate putin si se framanta pana se obtine un aluat elastic. Cantitatea de faina difera in functie de faina folosita.


 Se presara faina pe masa de lucru si se intinde aluatul intr-o foaie cat se poate de subtire. 


Cu ajutorul unei rotite dintate se taie foaia in dreptunghiuri. In mijlocul fiecarui dreptunghi se traseaza o dunga pe diagonala.


Se prajesc  in ulei incins, pe ambele parti, pana capata o culoare aurie.


Se scot pe un prosop de bucatarie pentru a absorbi excesul de ulei si se lasa sa se raceasca.
Se pudreaza cu zahar vanilat.

Simplu si bun! De fapt am gresit. Simplu si extraordinar de bun!



Nu o sa va vina sa credeti ca din doar doua ingrediente puteti obtine un desert asa de bun. Sunt atat de delicate: se topesc in gura.


Va spun sincer ca dau dependenta. Vio mi-a zis ca i-au placut atat de mult incat mai avea putin si le visa noaptea.

Daca doriti puteti sa le mancati si cu gem. Eu am ales unul de gutui.


Pofta mare!

2 comentarii: